סטרייט הוא .....







אודה ואתוודה, אני מבלה מקצת זמני באתר "הכרויות" כדי לתחזק את האשליה שאיני לאה גולדברג.

במסגרת נוכחותי במרחב ה "הכרויות" אני נתקלת בביטויים רבים של יסודות המרכיבים הבסיסיים של היצריות האנושית הגולמית, זו שאינה רואה באדם דבר מלבד חפץ מרגש שקיומו מהווה כר שימושי לסיפוק עצמה.

על פי רוב אני נוטה להתעלם מהודעות יצריות או שטוחות. מעת לעת מתמזל מזלי ואני פוגשת שיחה אחרת. שיחה הרואה בי אדם. שיחה שעניינה החלפת דעות מעניינת או רצון כנה להכרות ממשית. שיחות מעניינות אני פוגשת מעט מאוד עד בכלל לא.

אמש שוחחתי שיחה אחרת לגמרי. הפונה הגדיר את עצמו כסטרייט מה שהוביל אותי מיד לאתגר את הכותב, כפי מנהגי ורגישותי.

הגדרות הן לא פעם עניין של חולשה ומגננה. התשובות שאני מקבלת הן תמיד משעממות וחסרות מעוף. הפעם הופתעתי.

לשאלתי אודות מהו סטרייט נתקבל המענה הבא:

" איש סטרייט - איש שנמשך לפנומנאליות נשית שאינה בוצ'האיסטית, וראשית-כל בהתגלמות היום-יומית שלה. הוא בי-גינאפיל בפוטנציה, או בי-גינאפיל בפועל. ייתכן שיתנסה ביחסי מין חד-פנומנאליים פעם או פעמיים באופן מודע במהלך חייו, ומתוקף משתנים שונים שיעלו באופן זמני את מדד האנדרו-פיליה שלו."

לתשובה כזו לא ציפיתי.

בחרתי לשאול שאלה נוספת:


" היותי אישה שהוגדרה - על ידך - במודע לטעמי - מאחר וכך מרגיש לך נעים יותר - ולי נעים פחות - כבעלת נשיות אחרת אינה פוסלת את הסטרייטיות שלך ?"


אמנם ידעתי ששאלתי זו בעצם נענתה בתשובתו הקודמת, אך הייתי סקרנית.


התשובה לא אחרה לבוא:


" אני לא מכיר אותך מספיק כדי להבין מדוע את טוענת שאת בעלת נשיות אחרת?. אין לי מושג או אינדיקציה להבין מדוע היא שונה בפועל (אם היא שונה בפועל(.לא, בי-גינאפיל הוא אדם שנמשך לפנומנאליות נשית בין אם הוצגה מ-סיס-ג'נדרית, או בין אם הוצגה מטראנס-מורפולוגית."


שאלתי הבאה היתה מתבקשת מאליה:


" מהי טראנס-מורפולוגית ? ישות נבדלת ומופרדת בזכות עצם היותה ? "

התשובה לא אחרה לבוא:

" לא.
היא "עלמה" (נכון להיום אני לא מכיר תיאור טוב יותר), שמתוקף היותה לכודה בגוף שהכלל מתייג כ"אנדרומורפי", פנתה להליכים לשינוי המורפולוגיה של הגוף.
הקונפיגורציה וודאי נשארת זהה (שפתיים, פטמות, אף, גבות, וכו'), והדבר היחיד שמשתנה הוא המורפולוגיה (הצורה) של הקונפיגורציה
כגון
-קשירת חלבונים
-חלוקת שומן
-צמיחת שיער
-קושי העצמות
-לעתים (!), גובה הקול,
ועוד..
ההגדרה טרנסג'נדריות היא שגויה משום ש"טראנס-ג'נדרים" לא חוצים שום מגדר שהוא. הם פשוט משקפים את הנוירו-אנטומיה שלהם, בין אם "גברית", "נשית", או "קווירית", וכל השינוי מין שלהם הוא טכנית עניין מורפולוגי ותו לא.
מה מושך ומה לא מושך מינית את בני האדם- זה כבר סיפור אחר, וכאן החיצוניות משחקת תפקיד
תאמיני לי..


השיחה נמשכה והאריכה עוד ועוד. פחות משנה מה נאמר שם ומה היא הכילה. מעולם לא פגשתי תשובות שכאלה. התשובות שלו עניינו אותי ועוררו אותי לחשוב. גירוי כזה איני פוגשת מדי יום ובוודאי שלא בנסיבות של אתר "הכרויות".

ניתן להבחין בנקל כי התשובות הגיעו מהפקולטה ללימודי מגדר וכי הן נשמעות במידה רבה כציטוט של איש/אשת אקדמיה. אז מה ?


אחד הפרדוקסים הנראים בלתי פתירים בשיחה מול איש במרחב "הכרויות" הוא :

אם אתה אומר לי מי אני - אני לא רוצה אותך. אם לא תאמר לי מי אני – לא ארצה אותך. מי שיתעלם מהיותי אישה עם ניחוח טרנס משהו יזכה ממני לסיום השיחה מאחר ומשהו במי שאני נעדר וזה קשה לי. מי שלא יתעלם מהיותי אישה עם ניחוח טרנס משהו לרוב יאמר לי מי אני או מה אני או יבלבל לי את המוח עם קלישאות ו/או יהיה ברור שהוא רואה בי מכשיר למימוש תשוקותיו ה"אסורות" איתן לא יבחר להתמודד במערכת יחסים מלאה וגלויה.

פרדוקס שכזה מצוי כמובן במלכודת השכל. הוא נוצר ומתקיים במערכת של מילים, מושגים, נקודות של רגישות ומנגנוני פגיעה והגנה.


בממשות אפשר להתיר את הפרדוקס הזה. אולי לא בקלות אולם עם הרבה התכוונות והכרות הולכת וגדלה עם מה שיש ולא עם מה

שאומרים על מה שיש. כאלה יחסים כבר פגשתי בחיי האישיים.


אמנם, הגם שאני לא פעם נאבקת בזה, הרי שיש אצלי נוכחות לסינדרום לאה גולדברג – האישה בעלת היכולות שחיה בגפה והאהבה אינה מצויה בחייה. אני שבויה בידי התפיסה שיחסים ממשיים ומלאים אינם אפשריים לי ואני ממהרת להוכיח ולממש את התפיסה הזו מוקדם ומהר מדי באופן שמונע ממני – בידיי אני – את האפשרות להנכחת האפשרות האחרת.


יש בי אמונה שמחוץ לישראל קל יהיה לי הרבה יותר לממש אפשרות של אהבה מאחר ובמקומות גדולים הרבה יותר בהם

לאנונימיות משקל משמעותי יותר והצפיפות האנושית של כולם מכירים את כולם בכל מקום שהיא אירוע מקומי ישראלי נעדרת. גם זו אשליה. " לונדון לא מחכה לי ".


כך או אחרת, לראשונה פגשתי הגדרה של מהי סטרייטיות שיש בה רע הכרחי מעצם טיבה כהגדרה וכמבססת עולם מושגים שאיני שותפה לו אולם יש בה גם מידה רחבה של חופש ואפשרות מתקדמת לעולם מושגים בו היותי טרנס משהו אינו מהווה איום או פגיעה בהגדרה העצמית ובתחושת הנוחות של מי שעשוי לאהוב אותי ולרצות לקיים עמי מערכת יחסים שלמה ופתוחה.

התיאור של מהי אישה טרנסקסואלית באמצעות מושג המורפו טראנס גם היא בעייתית מבחינות רבות אולם יש בה הכרה בהיותי כפי שאני מבלי לפגום או לגרוע בנשיות שלי כפי שנתפסת על ידי וגם בזה אני רואה פריצת דרך שגם אם אינה כולה נוחה לי או לרוחי הרי שהיא טובה מכל אלו אותן פגשתי עד היום.

אין תגובות:

פרסום תגובה